تامین برق اضطراری در زمان قطعی برق

تامین برق اضطراری از چه راه هایی ممکن است

در ابتدا به این موضوع میپردازیم که در کل برق اضطراری چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا در همه مکانها ضرورت استفاده و برپایی برق اضطراری وجود دارد؟

گاهی اوقات قطعی برق در بعضی اماکن باعث ایجاد وقفه درعملکرد یا ایجاد دردسرهایی می شود که نیاز به تامین برق بدون وقفه در آنها به وضوح حس می شود، برای این منظور، منابعی درنظر گرفته می شود که وظیفه تامین برق اضطراری رابرعهده دارند. این منابع، عموما شامل باطری ها، دیزل ژنراتور، موتور برق یا انواع دیگر ژنراتورها می شوند. استفاده از این منابع برای هر مکانی مقرون به صرفه نیست؛ هرچند وجود آن در هر صورت مفید خواهد بود و یک سیستم پشتیبان به حساب می آید و تداوم کارهای شما را تضمین می کند.

 

برق اضطراری چیست

 

شما بر اساس نیاز خود می‌توانید به چند صورت منابع تولید برق اضطراری را در مدار خود قرار دهید:

 

  1. راه اندازی دستی
  2. راه اندازی خودکار
  3. راه اندازی بدون وقفه

 

کاربرد برق اضطراری در چه مکانهایی است؟

منابع اضطراری تولید برق می‌توانند در همه اماکن مورد استفاده قرار بگیرند: منازل و مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری، کارخانه ها، سیستم های امنیتی، سیستم‌های نظامی، مراکز نگهداری مواد غذایی و دارویی، اتاق های عمل و جراحی، و…

اما این که از باطری برای این کار استفاده شود یا موتورهای مولد، می‌تواند بخش مهمی از کار باشد. در سیستم های ups و باتری ها تاخیر در اتصال، کمتر بوده و برای کارهای حساس مانند اتاق عمل ها، مراکز درمانی، سیستم های امنیتی، سیستم های اطفاء حریق بیمارستان‌ها مراکز نظامی و فرودگاه‌ها مورد استفاده هستند. سیستم‌های مکانیکیِ تولید برق تاخیر بیشتری برای به کار افتادن، اتصال و ورود به مدار دارند که بهتر است برای مواردی مانند مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری یا مانند آن استفاده شوند که کمی تاخیر، در عملکرد آنها اختلالی ایجاد نکند یا جان فردی را به خطر نیاندازد اما نکته قابل توجه در ژنراتور ها قدرت بالا و مدت زمان استفاده طولانی آن است. در برخی موارد نیز تامین برق به صورت ترکیبی انجام می پذیرد تا از مزیت‌های هر مورد استفاده شود. از جمله مزیت‌های مولدها می توان به پایداری و مدت زمان قاابل تامل قابل  استفاده بودن آنها اشاره کرد، ضمن این که باطری ها پس از هربار استفاده باید شارژ شوند و فراموشی شارژ آنها به معنای عدم کارآیی سیستم است! درصورتی که ژنراتورها در هر زمانی با پر شدن مخزن کارایی خود را از سر می‌گیرند و وابستگی ای به انرژی برق برای به کار افتادن خود ندارند.

 

تامین برق اضطراری

 

برق اضطراری

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
نوشتهٔ پیشین
کمپرسور هوا چیست
نوشتهٔ بعدی
سرویس دیزل ژنراتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست